هرچی بخوای توش هست

همه چی توشه!

هرچی بخوای توش هست

همه چی توشه!

آی‌بی‌ام با پاور۶ می‌آید

شرکت آی‌بی‌ام اعلام کرد که پردازنده جدید خود، پاور۶ را تا ماه آینده روانه بازار خواهد کرد.
پاور۶ طبق ادعای آی‌بی‌ام دارای سرعت Clock بسیار بالایی است (دو برابر پردازنده‌های کنونی).
این در حالیست که مصرف الکتریسیته آن هیچ افزایشی نداشته است. این تغییر نسل در پردازنده‌ها و افزایش چشمگیر و فوق‌العاده بازده، نتیجه تغییرات زیاد در صنعت نیمه‌رساناها است. تولیدکنندگان تمرکز خود را از سنجش یک بعدی کارایی پردازنده تغییر داده و اکنون تمرکز خود را بر روی بازده و مصرف الکتریسیته و رابطه مستقیم بین آنها قرار داده‌اند. (دلیل اصلی این تغییر روش در تولید پردازنده‌ها، گرمای تولیدی بیش از حد و احتمال ذوب شدن ترانزیستورها در اثر گرما و مشکلات ناشی از آن است). به همین دلیل بسیاری از سازند‌گان پردازنده در جهان، از تولید پردازنده با سرعت Clock بیشتر دست کشیده و پردازنده‌های چند هسته‌ای (Core) یا چند موتوره تولید می‌کنند تا از افزایش گرما و مشکلات OverHeating ‌جلوگیری نمایند. اما آی‌بی‌ام مدعی است در پاور۶ علاوه بر استفاده از چند هسته برای پردازنده خود(حداقل دو هسته) سعی کرده تا حد امکان سرعت Clock را بالا ببرد در حالیکه مصرف الکتریسیته آن هیچ تغییری نکند.

                          

کارشناسان نیز عقده دارند که این پردازنده جدید می‌تواند محصول فوق‌العاده و قابل بحثی در سرورها باشد. این پردازنده ۴.۷ گیگاهرتزی دارای سیکل سرعت ۲۵ میلیون بار در دقیقه است که معادل تعداد بال‌زدنهای مرغ مگس‌خوار در همین مدت می‌باشد. این سرعت و بازده فوق‌العاده می‌تواند کمک شایانی به شرکتهای بزرگ نموده تا تعداد سرورهای خود را کاهش داده و بار کاری بیشتری از یک کامپیوتر سرور خود بخواهند. علاوه بر آن پاور۶ دارای پهنای باند بسیار بالایی نیز می‌باشد. پهنای باند باور نکردنی ۳۰۰ گیگابایت در ثانیه می‌تواند پردازش دانلود پنج میلیون آهنگ معمولی را در مدت کمتر از ۱ دقیقه انجام دهد.آی‌بی‌ام همچنین برای بالا بردن سرعت انتقال اطلاعات برای پردازش در پردازنده، اقدام به چهار برابر کردن حافظه چیپ کرده است یعنی حافظه Cache پاور۶ ، هشت مگابایت می‌باشد. به همین دلیل از این پردازنده می‌توان در سرورهای اصلی و نهایی شرکتها و با سیستم عامل‌هایی مانند یونیکس استفاده کرد.
لازم به ذکر است آی‌بی‌ام اواخر سال گذشته و همانند بسیاری از شرکتهای سخت‌افزاری جهان تعهد کرده بود که تمام تلاش خود را برای کاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست انجام دهد و این اولین محصول آی‌بی‌ام محسوب می‌شود که این شرایط در آن لحاظ شده است.

 

نظر یادت نره!



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد