هرچی بخوای توش هست

همه چی توشه!

هرچی بخوای توش هست

همه چی توشه!

Nokia N95 یک کامپیوتر کامل !

نوکیا هفته قبل گوشی Nokia N95 خود را به بازار ارائه کرد، که می توان گفت یک کامپیوتر کامل مجهّز به نرم افزار های چند رسانه ای (multimedia) است. این گوشی از جمله مجهّز به یک ابزار ارسال دو طرفه تصاویر است که در سیستم GPS گوشی ادغام شده است. دوربین 5 مگاپیکسلی، و نرم افزار پشتیبانی برای استفاده از شبکه های پرسرعت اینترنتی از جمله دیگر امکانات این گوشی است.
نرم افزار ابتکاری ارسال دوطرفهء عکس این گوشی رفتن از یک حالت به حالت دیگر را آسان می کند. مثلآ امکان رفتن از حالت نقشه خوانی به تماشای فیلم های ویدئویی را فراهم می آورد، و همهء این کارها را با تغییر ساده یک اسلاید روی صفحه نمایشگر انجام می دهد.
همچنین می توان یک صفحه کلید حاوی شماره را از کنار گوشی بیرون کشید، در حالیکه کلید های مربوط به استفاده از امکانات چندرسانه ای از سمت مقابل گوشی بیرون می آید و به گوشی ظاهر شکیل یک کامپیوتر کامل در ابعاد کوچک را می دهد.
معاون مدیر عامل نوکیا در امور چندرسانه ای، آنسی ونجوکی می گوید،"گوشی نوکیا N95 طیف کاملی از عوامل مهمّ « چندرسانه ای » را یک جا در خود جمع کرده است. این عوامل نمایش بسیار شفّاف و بی نقص تصاویر، توانمندی عکسبرداری و فیلمبرداری با کیفیّت بالا، نمایش فیلم های ویدئویی، و توانائی اتّصال به شبکه های بسیار پر سرعت را شامل می شود. همین امر این گوشی را به یک کامپیوتر بسیار کامل تبدیل کرده است."
وی می افزاید، "این گوشی به تنهایی – با وجودی که به راحتی در جیب کوچک پیراهنتان جا می گیرد – می تواند جای کامپیوتر شخصی شما را، که ظاهرآ دیگر نیازی به آن ندارید، بگیرد، چه بخواهید برای پخش موسیقی از آن استفاده کنید، چه برای عکّاسی یا فیلم برداری، و چه از امکانات PDA و سرویس نگاتیو آن استفاده کنید. "امّا مهمّ تر از همه آن است که این کامپیوتر همیشه همراه شماست و هر گاه بخواهید از آن استفاده کنید سریعآ به شبکه متّصل می شود."
این گوشی همچنین قابل اتّصال به شبکه های HSDPA است و تجهیزاتی دارد که از اتّصال آن به شبکه های WLAN، EDGE، و WCDMA پشتیبانی می کند. نوکیا N95 همچنین دسترسی به تفریحات گوناگون را برای مشترک ممکن می کند. این کار از طریق تلفیق صفحه نمایش بزرگ 2.6 اینچی QVGA با قابلیت تفکیک 16 میلیون رنگ، گرافیک های سه بعدی و تأثیرگذار، بلندگو های استریوی داخلی که شنیدن موسیقی را به صورت سه بعدی ممکن می کنند، فیش استاندارد خروجی صوتی 3.5 میلیمتری، امکان نصب کارت های همخوان microSD و یک مینی USB برای ارســـال و دریافت راحت و بی دردســـر داده ها انجام می شود.
گوشی Nokia N95 از نظر استاندارد در ردیف نرم افزار های سری 60 در دسته بندی Symbian OS قرار می گیرد. انتظار می رود عرضه انبوه Nokia N95 در بازار طیّ فصل اوّل سال 2007 شروع شود وقیمت خرده فروشی آن در اروپا 550 یورو باشد

نظر یادتون نره!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد